Share

Toyota bruger virtuel sanger i ny kampagne

Det japanske bilfirma sponsorerer 3D-kultfiguren Hatsune Mikus første optræden i USA

Toyota får nok ikke samarbejdsproblemer med frontfiguren for deres nye Corolla-kampagne.

Det japanske bilfirma har nemlig valgt at satse på den virtuelle sanger Hatsune Miku, som får stadig flere fans i USA, skriver Music Week.

Toyota sponsorerer 3D-hologrammets første optræden på amerikansk grund, der finder sted i Nokia Theatre i Los Angeles som en del af Anime Expo 2011.

I forbindelse med kampagnen har firmaet lagt en video med det japanske kultfænomen på YouTube, der nu er blevet set af mere end seks millioner mennesker.

- Toyota har konstant fingeren på pulsen, når det handler om globale tendenser og påvirkninger, siger Toyotas amerikanske chef for reklame og strategisk planlægning, Bob Zeinstra.

- Vi er glade for partnerskabet med Hatsune Miku. Hendes karakters historie, hendes musik og hendes dedikerede fans er spændende og går godt i spænd med den historie, vi har bygget op omkring Toyota Corolla.

Mangafiguren blev oprindelig udviklet af Crypton Future Media som en del af promoveringen af dets Vocaloid sangersynthesizer software.

Se videoen her

Skrevet af Roberto Zacharias

fremtidsvæg

 
Branchens store udfordringer kræver en større satsning på forskning og uddannelse.  Fabian Holt,  musikforsker, Roskilde Universitet 
 
Koncertarrangører bør sikres gode rammer, da et levende live-miljø er afgørende for en bys tiltrækningskraft.  Anne Jensen,  Talsmand for Arrangørgruppen Aarhus og Promus 
 
Branchen skal udnytte sit vækstpotentiale. En af udfordringerne er at forene musik med godt købmandskab.  Brian Mikkelsen,  Forhenværende økonomi- og erhvervsminister 
 
Musikbranchen skal blive bedre til at udnytte de nye interaktive distributions- og formidlingsplatforme.  Kristian Krämer,  Forsknings- og innovationsspecialist 
 
Den rigtige musik virker afstressende på både gæster og kolleger og er en meget vigtig del af den totale oplevelse.  Anita Grubbe Nørgaard,  Marketingchef, Baresso Coffee 
 
Tillid og respekt mellem virksomhed og artist er nøgleordene for et succesfuldt og langvarigt partnerskab.  Hanna Lindskov,  Adm. dir. og partner STEPitUP 
 
Relevant og målrettet lyd øger brugervenligheden og det oplevede serviceniveau på et website.   Johny Sårde,  Kreativ direktør, Audiowise 
 
Så længe den kunstneriske integritet bevares er der stort potentiale i partnerskaber mellem bands og virksomheder.   Kristian Riis,  Guitarist i Nephew og medejer af Volcano Management 
 
Potentialet i musikbranding er kæmpe stort, fordi forbrugerne zapper væk fra traditionelle tv-reklamer.  Morten Sune Jonas,  Kontaktchef, reklamebureauet DDB 

Følg os på Flickr

    Gå til Flickr